Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]
przestój

właśnie sprawdzam w praktyce jak to jest jeżeli produkt kulturalny staje się produktem turystycznym - stąd lekkie opóźnienie w prowadzeniu wątku.

W sumie: 2  

msroka msroka
(moderator)

16.06.09, 18:41

Wianki 2009
Właśnie walczymy z pogodą na bulwarach wiślanych w Krakowie przygotowując się do tegorocznej edycji Wianków. W programie koncert Lennego Kravitza. Bezpłatny. Z naszych badań wynika, że do Krakowa przyjedzie kilkadziesiąt tysięcy ludzi. W samej imprezie udział weźmie ponad 100 tys. Tym razem to publiczność mocno sprofilowana. Czy zatem to wydarzenie może być lub jest produktem turystycznym? Czy ciągle możemy uważać je za element kultury?

monikad monikad

02.09.09, 11:15

Kultura produktem?
Chcąc odpowiedzieć na pytanie czy kultura może być produktem turystycznym, należy w pierwszej kolejności określić co to jest „ produkt” i czym sie charakteryzuje „produkt turystyczny”?
Z punktu widzenia marketingu „produktem” nazywamy wszystko to, co może zostać zaoferowane nabywcom do konsumpcji, użytkowania, czy dalszej przeróbki. W związku z powyższym produktem może być dosłownie wszystko, zarówno rzeczy fizyczne, czynności, pomysły (projekty) a nawet idee.
Zatem „Produkt turystyczny” to rzeczy, usługi, itp. przygotowane w kontekscie turystyki. Są to zarówno wszystkie dobra i usługi, które zostają zakupione w związku z wyjazdem poza miejsce stałego zamieszkania, jak i wszystkie czynności i działania, które podczas takiego wyjazdu mają miejsce.
Aby rynek turystyczny mógł się prawidłowo rozwijać, należy wykorzystać walory turystyczne oraz dostępne w danym regionie zasoby naturalne i kulturowe.
Rozwój nauki, większa świadomości a przede wszystkim współczesny tryb życia, przyczyniają się do chęci podróżowania i poznawania obcych kultur i obyczjów. W związku z tym jesteśmy świadkami postępu w zakresie m.in. przygotowywania narzędzi,wykorzystywanych do prezentacji szerokiego wachlarza usług czy godnych uwagi miejsc. Serwisy internetowe organizowane zarówno przez instytucje państwowe jak i prywatne dosłownie prześcigają się, aby zawarte w nich treści miały wpływ na proces podejmowania decyzji. Oczywiście wspomniane treści są bezpośrednio uzależnione od zasobów regionalnych i czynników historycznych. W związku z powyższym, nasuwa się tylko jeden wniosek, kultura stanowi integralną część promocji poszczególnych regionów pod względem turystycznym i dlatego powinna zostać określona właśnie jako produkt turystyczny.
Tak się szczęśliwie składa, że współcześnie dysponujemy większymi możliwościami (wyższe dochody) jak i łatwiejszym dostępem do krajów rozwiniętych. W związku z powyższym jesteśmy bliżej uświadomienia sobie faktu, że wartości i przekonania społeczeństwa (jak wiadomo kształtowane głównie przez kulturę), prowadzą bezpośrednio do wzrostu gospodarczego. Wgłębiając się w temat, zaobserwujemy bezpośrednią zależność pomiędzy kulturą, turystyką a wzrostem gospodarczym. W moim przekonaniu potraktowanie kultury na zasadzie produktu turystycznego, umożliwia spojrzenie stricte ekonomiczne i oszacowanie potencjalnych korzyści:)

Próbując odpowiedzieć na postawione przez Panią pytanie: w moim przekonaniu, m.in. liczba osób zgromadzonych na tegorocznych Wiankach, nie tylko z Krakowa ale i całej Polski (a nawet za zagranicy), pozwala uznać to wydarzenie za idealny przykład produktu turystycznego.
W sumie: 2  
« Luty 2020 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo