Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Diagnoza stanu obecnego (kwiecień 2009 r.)

3.3.1. Kształcenie teoretyczne na poziomie średnim

Na początku XXI wieku wprowadzono w Polsce „wiedzę o tańcu” jako przedmiot maturalny. Cóż z tego jednak, skoro za tym nie poszło (a powinno poprzedzić!) wprowadzenie „wiedzy o tańcu” jako przedmiotu wykładanego w średnich szkołach ogólnokształcących. Maturzyści, aby uzyskać wiedzę, zwracali się więc do jedynego znanego im źródła informacji – sieci internetowej, w niej szukając materiałów, które powinny być przedmiotem wykładów nauczycieli w szkole. Coś, co miało rozszerzyć wiedzę o tańcu i artystyczną wrażliwość młodych ludzi, niejednokrotnie stało się źródłem frustracji dla młodzieży pozbawionej książek w bibliotece (nie są nawet wydawane!), a przede wszystkim najważniejszych w tej dziedzinie materiałów filmowych. W praktyce wiedza o tańcu wykładana jest wyłącznie w szkołach zawodowych, czyli baletowych. Uniwersytety z rzadka tylko wprowadzają „taniec” jako przykład nieteatralnej formy dramatycznej na kierunkach: teatrologia, kulturoznawstwo, wiedza o teatrze.



« Listopad 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo