Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Struktura organizacyjna a promocja Polski poprzez kulturę

3.1. Główne instytucje rządowe

3.1.2. Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

3.1.2.3 Finansowanie


Znaczna część środków na promocję zagraniczną polskiej kultury pochodzi z budżetu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i jest dystrybuowana za pośrednictwem odpowiedniego programu operacyjnego. MSZ jest konsultowany na etapie dystrybucji środków, a polskie placówki wspierają realizację zadań dofinansowywanych przez resort kultury. Rola MSZ i placówek w rozumieniu autonomicznie pojmowanej promocji kultury polskiej ma przede wszystkim polegać na tworzeniu sprzyjających warunków do podejmowania bezpośredniej współpracy przez instytucje kultury, stowarzyszenia twórcze oraz indywidualnych artystów. W tym celu MSZ negocjuje i podpisuje międzynarodowe umowy i porozumienia wykonawcze o współpracy kulturalno-naukowej.

Na podstawie danych przedstawionych w wystąpieniu sejmowym nt. promocji Polski za granicą i przygotowanym przez MSZ (Borkowski 2008) przedstawiamy wykres wydatków na promocję MKiDN w latach 2005-2007.

Rysunek 2. Wydatki na promocję MSZ i MKiDN. Próba porównania (2005-2007)

* MKiDN - Wydatki obejmują działalność Instytutu Adama Mickiewicza, program „Promocja kultury polskiej za granicą“ i inne działania promocyjne resortu.9
Źródło: Wystąpienie sejmowe nt promocji Polski za granicą przygotowane przez MSZ (Borkowski 2008)

Podkreślamy, że powyższe dane nie są potwierdzone przez resort kultury i w toku prac nad raportem nie otrzymaliśmy również żadnych wiążących informacji na temat środków finansowych przeznaczanych na promocję kultury przez MKiDN. Trudno też przedstawiać daleko idące wnioski w oparciu o powyżej zaprezentowane dane.


poprzedni rozdział .......................................................................
9 Dla porównania nakłady na promocję w latach 2005-2007 w MG wynosiły zbiorczo 120.031.500 PLN zaś w MSZ – 91.935.838 PLN i MKiDN – 93.157.000 PLN (Borkowski 2008).
« Czerwiec 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo