Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Struktura organizacyjna a promocja Polski przez kulturę

Organy rządu z wyspecjalizowanymi ogniwami promocji:
- Ministerstwo Spraw Zagranicznych (misja zagranicznej promocji Polski poprzez kulturę);
- Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego (misja promocji kultury polskiej
za granicą).

Inne organy rządu współdziałające w międzynarodowej promocji:
- Ministerstwo Edukacji Narodowej;
- Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego;
- Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi;
- Komitet Badań Naukowych;
- Ministerstwo Sportu i Turystyki;
- Ministerstwo Obrony Narodowej.

Polski model międzynarodowej wymiany kulturalnej opiera się na strukturze tworzonej przez instytuty kultury i attachaty kulturalno-naukowe, jak również Instytut Adama Mickiewicza (Warszawa) i Międzynarodowe Centrum Kultury (Kraków). Promocją Polski branżowo zajmują się również: Instytut Książki, Instytut Teatralny, Polski Instytut Sztuki Filmowej, Polskie Wydawnictwo Audiowizualne (od 1 kwietnia 2009 jako Narodowy Instytut Audiowizualny)4 oraz agencje MKiDN.

Promocja kultury polskiej za granicą odbywa się także poprzez działalność innych instytucji narodowych, takich jak muzea, teatry, biblioteki. Nie można również pominąć roli instytucji samorządowych i pozarządowych, które niejednokrotnie dysponują poważnymi budżetami na te cele.

Poniżej prezentujemy strukturę zagranicznej promocji kulturalnej (rysunek 1). W dalszym opisie nie zostaną uwzględnione podmioty zajmujące się promocją turystyki kulturalnej, jak również samorządowe i pozarządowe instytucje, ze względu na ograniczoną objętość raportu. Kwestia roli tych instytucji w całości działań w dziedzinie promocji kultury, możliwości współpracy z nimi, racjonalizacji strumienia pieniądza, który jest wydatkowany na te cele, powinny stać się ważnym elementem kolejnych dokumentów strategicznych.

Rysunek 1: Struktura promocji Polski przez kulturę


poprzedni rozdzial
............................................................................
4 PAW (NInA) nie uwzględniony w niniejszym raporcie ze względu na przeprowadzane zmiany organizacyjne.
 
« Czerwiec 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo