Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Instytucje kultury (Barbara Fatyga na podstawie tekstu Jacka Nowińskiego)

7.3. Wnioski z badań

7.3.5. Odbiorcy działań: ich postrzeganie przez profesjonalistów a ich opinie o instytucjach kultury


(1) Badanie pokazało, że respondenci odczuwają brak różnorodnych instytucji kultury w swych miastach, ale przede wszystkim zwracają uwagę na jakość i standard infrastruktury, świadczące o jej poziomie cywilizacyjnym (np. na dojazdy, parkingi).

(2) Krytyce – często bardzo ostrej – odbiorcy poddają programy działań instytucji (osławione: w mieście nic się nie dzieje, dla ludzi nic nie ma).

(3) W ocenie profesjonalistów z kolei winę za marazm kulturalny ponoszą odbiorcy, których kompetencje kulturalne są zbyt niskie, a potrzeby nie rozbudzone przez inne agendy społeczne (głównie rodzinę i szkołę). Niemal wszyscy przebadani przedstawiciele instytucji deklarują prowadzenie edukacji kulturalnej (od poziomu elementarnego po specjalistyczny). Jednocześnie podkreślają olbrzymie braki w tej materii u odbiorców. Jednakże nie chcą dostrzec, iż może to świadczyć o ich braku skuteczności.

Rekomendacja: bez systemowych zmian w edukacji kulturalnej nie zmieni się model uczestnictwa w kulturze.


poprzedni rozdział
« Sierpień 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo