Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Tożsamość kulturowa (Wojciech J. Burszta)

2.1.2. Wielokulturowość

To modne dzisiaj hasło nie funkcjonuje jako obiegowy termin w codziennym dyskursie i jest raczej wytworem działań instytucjonalnych oraz ważnym pojęciem z dziedziny estetyczno-artystycznej dyskursu sztuki. Wielokulturowość nie pojawia się jako wartość wymieniana w dziedzinie kultury artystycznej, co prowokuje do postawienia tezy, że w ramach dominującego tradycyjnego rozumienia kultury argumenty natury antropologicznej (kultura jako odmienność stylów życia) nie są ważne – to jakby ponownie inna sfera rzeczywistości, wiązana z polityką państwa, globalizacją i rynkiem pracy. Nie zauważyliśmy, aby perswazja na rzecz „wielokulturowości wartości” była skuteczna. Imprezy typu „event”, mimo iż bardzo często mają charakter oferty wielokulturowej, nie są postrzegane w tych terminach.


« Kwiecień 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo