
pobierz streszczenie w PDF
|

pobierz pełną wersję w PDF
|
AUTORZY |
Wojciech Burszta
Mirosław Duchowski
Barbara Fatyga
Jacek Nowiński
Mirosław Pęczak
Elżbieta Anna Sekuła
Tomasz Szlendak
Albert Hupa
Piotr Majewski |
SPIS TREŚCI |
1. Wstęp |
Wstęp – o przyjętej koncepcji kultury w kulturoznawczej perspektywie badawczej |
2. Tożsamość kulturowa
|
2. Tożsamość kulturowa
2.1.1. Patriotyzm i tradycja
2.1.2. Wielokulturowość
2.1.3. Tożsamość typu insert
2.2. Wnioski
2.3. Rekomendacje |
3. Świadomość kulturalna jako świadomość kulturowa. Analiza dyskursów o „człowieku kulturalnym” i „kulturze”
|
3.1. Cel analiz i hipoteza
3.2.1. Wzorzec człowieka kulturalnego
3.2.2. Dyskursy o kulturze |
4. Gust estetyczny
|
4.1. Czy (cicha) rewolucja kulturowa u bram?
4.2. Dynamika gustu estetycznego
4.3. Końcowy wniosek z badania gustu estetycznego
4.4. Rekomendacje |
5. Czas wolny
|
5.1. Zmiana sposobu rozumienia i badania czasu wolnego: czas wolny versus czas dla siebie
5.2. Treściowa zawartość kategorii i subkategorii czasu wolnego oraz zróżnicowania sposobów spędzania czasu wolnego
5.3. Wnioski
5.4. Rekomendacje |
6. Aktywność kulturalna |
6.1. Charakterystyka społecznego uczestnictwa w kulturze
6.1.1. Potencjalni odbiorcy kultury
6.1.2. Typy ludzi aktywnych we współczesnej kulturze
6.2. Konsekwencje „śmietnika symbolicznego” dla zachowań kulturalnych
6.3. Zrekonstruowany w badaniach model powinnościowy aktywności kulturalnej |
7. Instytucje kultury |
7.1. Definicja instytucji kultury i ich wstępna charakterystyka
7.2. Główne zmiany w obszarze instytucji kultury w okresie 1989-2008
7.3.1. Stan infrastruktury
7.3.2. Pracownicy instytucji kultury
7.3.3. Działalność instytucji kultury
7.3.4. Praktyka ewaluacyjna, sponsoring a wyniki badań
7.3.5. Odbiorcy działań: ich postrzeganie przez profesjonalistów a ich opinie o instytucjach kultury |
8. Wykorzystana literatura |
Wykorzystana literatura |