Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]
Adres: Kultura
Obrady Kongresu w 2009 r. były okazją do poszukiwania odpowiedzi na pytania o polską kulturę w dwudziestolecie transformacji społecznej i ustrojowej.

Teraz obserwujemy efekty debaty pokongresowej. Które z postulatów Kongresu zostaną zrealizowane? Jaki wpływ na integrację przedstawicieli środowiska miał krakowski zjazd?
Jakie mamy pomysły na rozwiązanie trudności, z którymi borykają się zarządzający kulturą w Polsce?

Wspólnie podsumujmy działania wynikające z ustaleń Kongresu.

Bogdan Zdrojewski
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
24.01.2014
Na NieKongres zapraszamy wszystkich praktyków i animatorów kultury, którzy chcą zabrać głos i aktywnie uczestniczyć w dyskusjach na temat kondycji i przyszłości animacji kultury w Polsce. Zależy nam na tym, aby w wydarzeniu wzięły udział osoby z różnych środowisk instytucjonalnych i poza instytucjonalnych oraz z całej Polski. Udział w NieKongresie jest bezpłatny, a liczba miejsc ograniczona. Rejestracja trwa do 14 lutego 2014 r.
więcej »
31.10.2013
Zapraszamy do odwiedzenia Forum Animatorów Kultury, które jest przedsięwzięciem towarzyszącym pierwszemu ogólnopolskiemu NieKongresowi Animatorów Kultury.
więcej »
31.10.2013
15 listopada 2013 roku w Parlamencie Europejskim odbędzie się Międzynarodowe sympozjum dotyczące polityki kulturalnej i europejskiego prawa zorganizowane przez Uniwersytet w Louvain oraz Instytut Studiów Europejskich Uniwersytetu w Saint – Louis.
więcej »

Partnerstwo publiczno-prywatne

Art. 1 ust. 2 ustawy o partnerstwie publiczno prywatnym
Przedmiotem partnerstwa publiczno prywatnego jest wspólna realizacja przedsięwzięcia oparta na podziale zadań i ryzyka pomiędzy podmiotem publicznym i partnerem prywatnym.

Art. 7 ust. 1 ustawy o partnerstwie publiczno prywatnym
Przez umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym partner prywatny (hiperłącze) zobowiązuje się do realizacji przedsięwzięcia za wynagrodzeniem oraz poniesienia w całości albo w części wydatków na jego realizację lub poniesienia ich przez osobę trzecią, a podmiot publiczny zobowiązuje się do współdziałania w osiągnięciu celu przedsięwzięcia, w szczególności poprzez wniesienie wkładu własnego.


Polityka kulturalna UE

Zgodnie z art. 151 TWE Wspólnota przyczynia się do rozkwitu kultur Państw Członkowskich, w poszanowaniu ich różnorodności narodowej i regionalnej, równocześnie podkreślając znaczenie wspólnego dziedzictwa kulturowego. Działanie Wspólnoty zmierza do zachęcania do współpracy między państwami członkowskimi oraz, jeśli to niezbędne, do wspierania i uzupełniania ich działań w następujących dziedzinach:

  • pogłębiania wiedzy oraz upowszechniania kultury i historii narodów europejskich;
  • zachowania i ochrony dziedzictwa kulturowego o znaczeniu europejskim;
  • niehandlowej wymiany kulturalnej;
  • twórczości artystycznej i literackiej, włącznie z sektorem audiowizualnym.


Koprodukcje zagraniczne - Marek Hendrykowski

W czasach PRL filmy realizowane przez kinematografię polską we współpracy z zagranicą dzieliły się na "słuszne" (ZSRR i kraje obozu) oraz podejrzane (czyli koprodukcje z Zachodem, a zwłaszcza z Niemcami zachodnimi). Było ich niewiele. Marzec 1968 wywołał ostre potępienie tego typu prób, okres stanu wojennego zaowocował szeregiem znaczących filmów ("Rok spokojnego słońca", "Danton" i in.).


Kino niszowe - Rafał Marszałek

Czy można robić filmy z myślą o nielicznych odbiorcach ? Dla niektórych podobne pytanie nawet nie zasługuje na odpowiedź. Powtarzają oni za mogołami Hollywoodu, że „publiczność głosuje nogami”. Jednak to tylko część prawdy. Marzenie o osobistej wypowiedzi towarzyszyło filmowi od zarania , od prób podejmowanych przez wielkiego Griffitha. Przez następne dziesiątki lat inni pionierzy i eksperymentatorzy łamali ograniczenia produkcyjne, potykali się o wszechobecne bariery, ale zapisywali ważne karty w historii sztuki filmowej.


Nowa Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego (BUW), Warszawa - Marta Leśniakowska

Najgłośniejsza realizacja w Polsce w ostatniej dekadzie XX wieku, niekwestionowany lider we wszystkich rankingach na najlepszy budynek po 1989 r., już na etapie konkursu budził emocje i reakcje typowe dla „szoku nowości”, a od dnia otwarcia stał się nową ikoną miasta.


« Czerwiec 2018 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Śląska szkoła architektury

Śląska szkoła architektury to bardziej zjawisko na architektonicznej mapie kraju niż rzeczywisty prąd architektoniczny. Zdecydowanie łatwiej wymienić nazwiska jej przedstawicieli aniżeli charakterystyczne obiekty, a to dlatego, że „śląska szkoła” to przede wszystkim sposób myślenia, a nie dogmat stylistyczny czy formalny.

Paweł Althamer

Rzeźbiarz, performer, akcjoner, twórca instalacji i filmów wideo, laureat prestiżowej nagrody Vincenta Van Gogha, przyznawanej przez holenderską Fundację de Broere (2004). Urodził się 12 maja 1967 w Warszawie, tam mieszka. W latach 1988-1993 studiował na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Konsultacje społeczne

Element procesu legislacyjnego będący realizacją zasady udziału społeczeństwa w stanowieniu prawa.
Konsultacje społeczne powinny być brane pod uwagę przy opracowaniu oceny skutków regulacji (OSR), założeń do projektu ustawy oraz projektu ustawy.
Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo