Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]
Adres: Kultura
Obrady Kongresu w 2009 r. były okazją do poszukiwania odpowiedzi na pytania o polską kulturę w dwudziestolecie transformacji społecznej i ustrojowej.

Teraz obserwujemy efekty debaty pokongresowej. Które z postulatów Kongresu zostaną zrealizowane? Jaki wpływ na integrację przedstawicieli środowiska miał krakowski zjazd?
Jakie mamy pomysły na rozwiązanie trudności, z którymi borykają się zarządzający kulturą w Polsce?

Wspólnie podsumujmy działania wynikające z ustaleń Kongresu.

Bogdan Zdrojewski
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
24.01.2014
Na NieKongres zapraszamy wszystkich praktyków i animatorów kultury, którzy chcą zabrać głos i aktywnie uczestniczyć w dyskusjach na temat kondycji i przyszłości animacji kultury w Polsce. Zależy nam na tym, aby w wydarzeniu wzięły udział osoby z różnych środowisk instytucjonalnych i poza instytucjonalnych oraz z całej Polski. Udział w NieKongresie jest bezpłatny, a liczba miejsc ograniczona. Rejestracja trwa do 14 lutego 2014 r.
więcej »
31.10.2013
Zapraszamy do odwiedzenia Forum Animatorów Kultury, które jest przedsięwzięciem towarzyszącym pierwszemu ogólnopolskiemu NieKongresowi Animatorów Kultury.
więcej »
31.10.2013
15 listopada 2013 roku w Parlamencie Europejskim odbędzie się Międzynarodowe sympozjum dotyczące polityki kulturalnej i europejskiego prawa zorganizowane przez Uniwersytet w Louvain oraz Instytut Studiów Europejskich Uniwersytetu w Saint – Louis.
więcej »

Autorskie prawa osobiste

Zgodnie z przepisem art. 16 polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, autorskie prawa osobiste chronią nieograniczoną w czasie i niepodlegającą zrzeczeniu się lub zbyciu więź twórcy z utworem. Ustawodawca wyjaśnia przy tym, że prawa te chronią w szczególności:

  • autorstwo utworu,
  • oznaczanie utworu swoim nazwiskiem lub pseudonimem albo anonimowe jego udostępnianie,
  • nienaruszalność treści i formy utworu oraz jego rzetelne wykorzystywanie,
  • decyzję twórcy o pierwszym udostępnieniu utworu publiczności,
  • nadzór autorski nad sposobem korzystania z utworu.


CZAS OCHRONY AUTORSKICH PRAW MAJĄTKOWYCH

Autorskie prawa majątkowe zostały ukształtowane przez ustawodawcę jako prawa terminowe. Oznacza to, że trwają tylko przez konkretny okres, a następnie wygasają. Po wygaśnięciu praw majątkowych do utworu trafia on do tzw. domeny publicznej, co oznacza, że można go swobodnie wykorzystywać bez ryzyka naruszenia monopolu autorskiego. Zgodnie z przepisem art. 36 polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, autorskie prawa majątkowe gasną zasadniczo z upływem 70 lat od śmierci twórcy.


Co nam zostało z tych lat - Jerzy Płażewski

By bardzo subiektywnie napisać o ulubionych polskich filmach dwudziestolecia, trzeba by mieć daleko więcej niż niniejszą stronę. Naliczyłem ich – przy surowej selekcji – tyle, że starczyłoby miejsca akurat na tytuły i nazwiska twórców, mimo że kino nasze wcale nie przeżywa okresu świetności. Ograniczę się więc do tych ulubionych pozycji, które jednocześnie odsyłają do jakiejś myśli bardziej generalizującej.


Poznań: Nostalgia - Andrzej Chłopecki

Ten festiwal, zaanonsowany jako biennale, odbył się dotąd tylko raz w 2007 roku. Skupia w sobie idee, zarysowane w programach łódzkiego „Festiwalu Czterech Kultur” i dotychczasowych edycji festiwalu „Aksamitna kurtyna”. Dotyczy w szczególny sposób muzyki (ale też i kultury w najszerszym ujęciu) Europy postsowieckiej, kultury „przetrąconej” totalitarnym systemem, kultury, pragnącej wreszcie mówić „własnym głosem”.


Mikołaj Trzaska (ur. 1966) - Bartek Chaciński

Podobnie jak większość liderów ruchu yassowego nie miał wykształcenia muzycznego – ukończył ASP i stosunkowo późno zdecydował się na grę na saksofonie (potem często wykorzystywał także klarnet basowy), kierując się fascynacją muzyką Johna Coltrane’a, chociaż później podążał częściej tropami Ornette’a Colemana i Erica Dolphy’ego. Stał się w pewnym sensie symbolem zwycięstwa amatorskiego i wychodzącego z pasji podejścia do sztuki nawet w obrębie samego ruchu – niegdyś na krótko wyrzucony ze składu Miłości za zbyt słabe umiejętności, po latach okazał się jednym z największych wirtuozów, którzy wyszli z yassowego środowiska, odmówił grania w reaktywowanej po latach Miłości jako projekcie nierozwojowym.


« Styczeń 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Śląska szkoła architektury

Śląska szkoła architektury to bardziej zjawisko na architektonicznej mapie kraju niż rzeczywisty prąd architektoniczny. Zdecydowanie łatwiej wymienić nazwiska jej przedstawicieli aniżeli charakterystyczne obiekty, a to dlatego, że „śląska szkoła” to przede wszystkim sposób myślenia, a nie dogmat stylistyczny czy formalny.

Paweł Althamer

Rzeźbiarz, performer, akcjoner, twórca instalacji i filmów wideo, laureat prestiżowej nagrody Vincenta Van Gogha, przyznawanej przez holenderską Fundację de Broere (2004). Urodził się 12 maja 1967 w Warszawie, tam mieszka. W latach 1988-1993 studiował na Wydziale Rzeźby Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Konsultacje społeczne

Element procesu legislacyjnego będący realizacją zasady udziału społeczeństwa w stanowieniu prawa.
Konsultacje społeczne powinny być brane pod uwagę przy opracowaniu oceny skutków regulacji (OSR), założeń do projektu ustawy oraz projektu ustawy.
Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo