Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Rekomendacje

3.4. Nowe wyzwania dla regulatorów rynku medialnego

Niewątpliwie nowym przedsięwzięciem (i dlatego trudnym do przeprowadzenia) staje się budowa wspólnego rynku medialnego – podmiotów społecznych i publicznych razem z podmiotami prywatnymi. Priorytetem tych działań musi stać się nastawienie na jakość przekazu. Jedną z konsekwencji takiego nastawienia jest zupełnie nowe usytuowanie instytucji kontrolnych: przyszła KRRiT powinna składać się z bardzo kompetentnych członków, których głównym celem stanie się recenzowanie twórczości audiowizualnej, raczej negocjowanie niż nadzorowanie. W podniesieniu społecznego zaufania i szacunku dla organu kontrolnego pomogłoby być może upublicznienie procedur obsadzania stanowisk (konkurs o jasno określonych kryteriach).

W wyniku przemian technologicznych obserwujemy wzrost skali i znaczenia amatorskiej twórczości kulturowej przy użyciu mediów elektronicznych. Państwo powinno ją stymulować i objąć swoim mecenatem. Państwo i instytucje publiczne w tej dziedzinie powinny dążyć do zajęcia pozycji partnera oraz doradcy projektów i inicjatyw, a nie funkcjonować wyłącznie jako darczyńca lub kontroler.

poprzedni rozdział
« Marzec 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo