Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Analiza

2.6. Kontrolerzy i doradcy – instytucje medialne

Dało się zauważyć stopniowe osłabienie roli Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji od czasu jej powstania. Jest ona powszechnie uznawana za ciało silnie upolitycznione „w sposób szczególny”: są w jej składzie przedstawiciele partii pozaparlamentarnych, brak natomiast przedstawicieli partii rządzącej. Wprawdzie strona WWW KRRiT jest imponująca, ale nie słychać głosu Rady w tym ważnym momencie. Część środowiska zarzuca jej członkom niekompetencję. Niewątpliwe jest natomiast, że Rada ma niewielki autorytet w środowisku twórców przekazów medialnych – taki mianowicie, który pochodziłby spoza pełnionej funkcji organu konstytucyjnego. Ten brak wizji oraz słabość merytoryczną można dostrzec w wielu działaniach pozornych lub zwyczajnie źle zorganizowanych, jak na przykład podjęcie na nowo sprawy edukacji medialnej. Niewielka jest ponadto aktywność członków Rady w sytuacji zasadniczej dyskusji o kształcie polskich mediów.

Z kolei Rada Etyki Mediów zaopiniowana została jednym słowem: bezradni 35.  Jest ona wyłącznie organem opiniującym: może wskazywać działania niezgodne z Kartą Etyczną Mediów i Dziennikarskim Kodeksem Obyczajowym, wypowiadać się w przypadku wątpliwości, apelować, nie dysponuje jednak jakimikolwiek sankcjami.

poprzedni rozdział
.....................................................................................
35 To tytuł artykułu Elżbiety Rutkowskiej w „Press”, sierpień 2008.
« Listopad 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo