Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]
konkurs - Młodzi Menedżerowie Kultury!

Towarzystwo Inicjatyw Twórczych "ę" zaprasza do udziału w programie "Młodzi menedżerowie kultury" - www.mmk.e.org.pl

W sumie: 5  

mbialek mbialek
(moderator)

10.08.09, 05:40

konkurs - Młodzi Menedżerowie Kultury!
W całej Polsce młodzi ludzie z małych miasteczek narzekają na brak ciekawych możliwości spędzania wolnego czasu oraz rozwijania zainteresowań i zdolności. Brakuje im kina, teatru, a często choćby miejsca spotkań. Właśnie dlatego Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę” stworzyło projekt Młodzi Menedżerowie Kultury.

Powstał on z myślą o młodych ludziach, którzy mają swoje pasje, chcą się nimi dzielić z innymi oraz ożywiać życie kulturalne w swoich
miejscowościach. Podczas trzydniowego szkolenia w Warszawie 20 wybranych menedżerów kultury otrzyma know-how dotyczące realizacji projektów kulturalnych w społecznościach lokalnych. Szkolenie ma zainspirować do działania, pokazać, że ludzie mają szerokie możliwości realizowania pasji (również na gruncie zawodowym) niezależnie od miejsca, z którego pochodzą.

Będzie to szereg spotkań z doświadczonymi menedżerami i animatorami kultury, wizyty w mediach, fundacjach i firmach, by dowiedzieć się jak najlepiej planować projekty – skąd zdobywać środki, jak rozmawiać z mediami, jak nawiązywać kontakt z biznesem.


Uczestnicy podczas szkolenia pracują również nad własnymi projektami. Później, po powrocie do domu, mają jeszcze czas na dopracowanie pomysłów i przesłanie wniosków do Towarzystwa „ę”. Najciekawsze projekty otrzymają mikrodotację w wysokości ok. 1500 zł. W kilkunastu miejscowościach realizowane będą projekty związane z różnymi dziedzinami kultury: przeglądy (teatralne i filmowe), warsztaty (dziennikarskie, muzyczne, plastyczne, filozoficzne, fotograficzne etc.) koncerty, wystawy i festiwale.

Kto może wziąć udział w projekcie?

Osoby, które:
> mają minimalnie 15 a maksymalnie 25 lat;
> planują realizację projektu w miejscowości do 50 tys. mieszkańców;
> mają ciekawy pomysł na działanie (projekt artystyczny, kulturalny) w swojej miejscowości;
> wyślą wypełniony formularz zgłoszeniowy (do pobrania ze strony www.e.org.pl) do 7.09.2009 r. na adres mailowy: mmk@e.org.pl.

Udział w projekcie jest bezpłatny. Zapraszamy

AnnaSalomeaKubica AnnaSalomeaKubica

12.08.09, 11:50

BŁĘDNE ASPIRACJE
Ogólnie idea projektu jest trafiona. Wielu młodych ludzi potrzebuje inspiracji do działania oraz przeszkolenia i uzyskania jasnych wskazówek i narzędzi.

Dwa aspekty zasługują na uwagę i zmianę:
- 1500zł za realizację projektu po szkoleniu
- nazwanie uczestników projektu Młodymi Menedżerami Kultury

Obecnie jestem po przeprowadzeniu Kampusu Kulturoznawczego dla grupy piętnastu 17-18latków w ramach edukacji nieformalnej.

Tematyka warsztatów oraz cały cykl był przemyślany i każdy kolejny dzień wprowadzał ich w nowe zagadnienia ściśle związane z poprzednimi (kultura zespołowa, supermarket kultury, kultura alternatywna, w poszukiwaniu wielokulturowości, kulturowa wieża Babel etc).

Ich motywacja do działania i organizowania po 10 dniach współpracy skoczyła bardzo wysoko. Jednak bardzo istotne jest, że ci młodzi ludzie potrzebują mentora przez cały czas swojej pracy po szkoleniu.

mbialek mbialek
(moderator)

13.08.09, 05:34

Więcej o młodych menedżerach
Bardzo dziękuję za uwagę. To, co zamieściłam na stronie to tylko ogłoszenie konkursu. Projekt nie sprowadza się tylko do szkolenia. Przez cały czas realizacji projektów (które pomagamy tworzyć młodym ludziom) towarzyszymy im, wspieramy, odwiedzamy, kontaktujemy z różnymi instytucjami, pomagamy zdobyć dodatkowe środki, wspieram dodatkowymi stypendiami. Projekt realizujemy od 2002 roku i ta formuła sprawdza się. Co do środków - rzeczywiście są bardzo niewielkie, ale zapraszam na naszą stronę www.mmk.e.org.pl - żeby zobaczyć co udało się za nie zrobić. To są mikrodotacje i za te środki bardzo często można sporo zdziałać - zwłaszcza w zupełnie małych miejscowościach (a do takich skierowany jest program). Poza tym działają one często jak pierwszy krok, kiedy uda się zdobyć dotacje z naszego programu, dorzucają się samorządy, lokalni przedsiębiorcy - a o to właśnie chodzi...
A dlaczego sugeruje Pani zmianę nazwy Młodzi Menedżerowie Kultury? Muszę przyznać, że ta nazwa działa świetnie, przyciąga fantastycznych młodych ludzi, którzy się z nią identyfikują....

Chwedorowicz Chwedorowicz

19.09.09, 19:47

Czy Młody Menedżer Kultury może być Lokalnym Liderem Kultury?
Z perspetywy badań jakie prowadziłem w 2008 roku wśród animatorów aktywnych na rynku kultury woj. Mazowieckim wyłania się portret odnoszącego sukces lokalnego lidera kultury. Upraszczając opis grupy animatorów, która została w trakcie badań wyodrębniona i określona jako liderzy, proponuję porównanie ich pracy z pracą kierowcy autobusu. Model działania lidera – kierowcy autobusu obejmuje szereg składowych procesu organizowania działalnosci kulturalnej, które tworzą schemat step by step i wydaje się być determinantami sukcesu. Przebadani liderzy, czyli najskuteczniejsi animatorzy różnili się od pozostałych tym, że realizowali świadomie i systematycznie wszystkie wymienione poniżej dziłania:
· stworzenie wizji i misji prowadzonej działalności (określenie celu jazdy),
· zbudowanie zaangażowanego zespołu dzięki wprowadzeniu atmosfery – empowermentu (zebranie pasażerów),
· wspólne opracowanie operacyjnej definicji wizji metodą projektów (opracowanie planu podróży autobusem),
· outsourcing – wykorzystanie w realizowanych projektach wysokiej klasy wykonawców (korzystanie z przewodników),
· stosowanie instrumentów marketingowych (zadbanie o paliwo) dla zapewnienia finansowania
· wprowadzanie innowacji (turbo doładowanie dla przyspieszenia jazdy)
· skuteczna komunikacja ze środowiskiem lokalnym i współpraca w społeczności z poszczególnymi członkami prowadzi do tworzenia się lokalnych struktur sieciowych, które można okreslić jako klastry.

W przypadku każdego z wymienionych działań wykazane zostało, że najbardziej angażują się w nie ci animatorzy, którzy należą do grupy lokalnych liderów kultury. Systematyczne stosowaie schematu organizowania działalności kulturalnej, obejmujące: „Misję – Wizję – Empowerment – Myślenie Projektami – Outsourcing - Marketing – Innowację – Komunikację” wydaje się być w świetle badań źródłem sukcesu lokalnych liderów kultury.
Wydaje się, że ten wieloczłonowy wzór – schemat postępowania mógłby z powodzeniem pełnić rolę instrukcji dla wszystkich animatorów kultury.


Dr Józef Chwedorowicz
Akademia Muzyczna w Łodzi

mbialek mbialek
(moderator)

21.09.09, 06:44

Interesujące badania
Interesujące badania! Czy można w jakiś sposób zapoznać się z raportem z Pańskich badań? Byłby pomocny w pracy animatora i menedżera kultury.
W sumie: 5  
« Marzec 2020 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Marta Białek

Animatorka kultury, członek Zarządu Towarzystwa Inicjatyw Twórczych "ę", współzałożycielka Stowarzyszenia.
10.05.2010
Kwestia przestrzeni publicznej - czy istnieje czy nie istnieje? - wciąż jest jednym z bardzo popularnych tematów dyskusji o przestrzeni miejskiej.
więcej »
10.05.2010
Czy ulica Słoneczna różni się Cmentarnej? Ulica Komarowa od Wołoskiej? Czy przemianowanie Ronda Babka na Rondo Radosława ma znaczenie? Czy obchodzi nas, że w centrum Warszawy jest rondo Dmowskiego, skoro i tak zwyczajowo wszyscy spotykają się "pod Rotundą"? Czy znaki poziomie i pionowe, które codziennie mijają niosą ze sobą jakieś znaczenie?
więcej »
26.04.2010
ZASP zbiera podpisy pod apelem w sprawie wstrzymania prac nad poprawkami do uchwały „o zmianie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej i innych ustaw dotyczących zmian prawa kultury".
więcej »
26.04.2010
Wygląda na to, że sytuacja niezależnych grup artystycznych w naszym kraju jest dość opłakana. W niskich budżetach miast (w tym również Warszawy) przewidziano dla nich nadzwyczaj niskie dotacje.
więcej »
26.04.2010
Natura zwykle jest inspiracją dla sztuki i architektury, znacznie rzadziej projekty artystyczne uwzględniają rośliny i zwierzęta jako potencjalnych użytkowników. Zdarzają się jednak nieliczne, ale wyjątki.
więcej »
01.04.2010
The Association for Cultural Economics International organizuje w czerwcu w Kopenhadze 16. Międzynarodową Konferencję Ekonomika Kultury.
więcej »
Bibliografia i ciekawe linki do dyskusji

Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo