Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]
Z kim o tym rozmawiać?

Prezentacja osób, które nie tylko moga udzielić odpowiedzi na pytania o to co to jest produkt, marka, sprzedaż etc. ale które kształtują te odpowiedzi.

W sumie: 7  

msroka msroka
(moderator)

19.05.09, 11:17

Z kim o tym rozmawiać?
W prezentacji wątku pozwoliłam zadać sobie kilka pytań, na które będziemy razem szukac odpowiedzi. Pytanie z kim ich szukać? Najlepiej z najlepszymi.
Przedstawiam zatem Państwu mojego pierwszego gościa, który będzie nam towarzyszył w odkrywaniu jak skutecznie wykorzystać zasady rynku do zwiększania konkurencyjności w kulturze:

Paweł Rabiej (38 l.)
Wydawca magazynu THINK TANK, kwartalnika dla decision makers w biznesie i administracji, wydawanego wspólnie z Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych ”Lewiatan”. Menedżer mediów, redaktor, ekspert w zakresie marketingu i komunikacji B2B. Zarządzał m.in. Harvard Business Review Polska (2003-2008, dyrektor ds. rozwoju), Businessman Magazine (1999-2002, wiceprezes ds. wydawniczych), Kaleidoscope (1997-1999, redaktor naczelny i szef projektu). Stworzył kilkanaście koncepcji redakcyjnych i biznesowych magazynów, głównie korporacyjnych, zarządzał procesami restrukturyzacji w mediach. W latach 2000-2002 kierował konsorcjum, które prowadziło dla Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP działania promujące Polskę przed wejściem do Unii Europejskiej, współtworzył założenia strategii promocji Krakowa oraz Małopolski. Był dziennikarzem w „Gazecie Bankowej” oraz radiowej Trójce. Jest laureatem prestiżowej amerykańskiej nagrody za najlepszy globalny tekst o tematyce ekonomicznej Citibank Award for Excellence in Journalism (1997).

msroka msroka
(moderator)

16.06.09, 18:44

Think Thank
polecam pierwszy numer magazynu, który się własnie ukazał :-)

Jinpousen Jinpousen

23.08.09, 19:31

No, własnie!
Z kim rozmawiać?

monikad monikad

03.09.09, 07:21

Markowa Marka:)
Marka, to nic innego jak znak towarowy produktu (logo), który został określony w celu wyróżnienia konkretnych usług czy dóbr od innych. Zadaniem producenta, jest szereg działań, mających na celu jedynie jej wzmocnienie w świadomości konsumentów/odbiorców.
Marka przyczynia się do utwierdzenia pozycji na rynku a zaufanie do marki przekłada się na lojalność odbiorców. Zatem zasada wydaje się oczywista i prosta, jeśli marka będzie kojarzona pozytywnie, to mając do wyboru produkt konkurencji (kojarzony np. negatywnie), konsument z pewnością nie będzie tracił czasu na zbędne dylematy.
Na konkurencyjnym rynku pozytywnie wyróżniająca się marka jest kluczem do sukcesu a zadowolenie konsumentów/odbiorców, umożliwia długofalowy rozwój. Procesy składające się na budowę i utrwalenie marki, tylko pozornie wydają się proste. Niestety utworzenie tzw. „silnej marki” jest pracą wymagającą zarówno czasu jak i wielu nakładów nie tylko finansowych, ale przede wszystkim posiadania spójnej strategii. Najpopularniejszą techniką służącą do budowania świadomości marki, jest branding czyli utrwalenie w świadomości konsumenta faktu istnienia danej marki. Można powiedziedzieć, że branding to sztuka kreowania, budowania i zarządzania marką. Wszystkie działania składające się na promocję marki powinny charakteryzować się wysokim profesjonalizmem. Popełnienie nawet najmniejszego błędu, znacząco utrudnia wykreowanie pozytywnego wizerunku, a to w konsekwencji prowadzi do utraty zaufania i niepowodzenia projektu. Wybór działań służących do kreowania marki jest ogromnny, zaś nieocenioną sztuką jest ich dobór.
Kraków postrzegany jako „Stolica Polskiej Kultury” poprzez działania związane z propagowaniem kultury, np. organizację wielkoformatowych wydarzeń związanych z kulturą wysoką czy też popularną, przyczynia się do promocji Miasta zarówno w kraju jak i za granicą. W związku z tym w moim przekananiu Kraków to nic innego, jak swoisty rodzaj marki związanej z kulturą, której "producentem" są Władze miasta.

monikad monikad

04.09.09, 09:58

marka a kreowanie wizerunku?
Współcześnie jesteśmy zalewani ilością dóbr i usług, fakt ten skutecznie utrudnia procesy decyzyjne konsumentów. Dlatego też producenci powinni dołożyć wszelkich starań, aby ich marka zdobyła silną pozycję na rynku i skutecznie wyróżniała się od konkurencji co umożliwi jej cieszyć się długotrwałym sukcesem. Należy odpowiedzieć na pytanie co to jest silna marka, w moim przekonaniu to taka, która zarówno oferuje korzyści swoim konsumentom, istotnie odróźnia się od konkurencji ale i buduje silną więź emocjonalną z konsumentem. Ponieważ wizerunek to pojęcie abstrakcyjne, pojawiające się w świadomości konsumentów, dlatego też może być zróżnicowany w zależności od grupy odborców.
Czy mając dobrą markę proces budowania wizerunku jest ułatwiony? Wydaje mi się, że tak gdyż silna marka ma szansę odnieść długotrwały sukces.
Przy budowie wizerunku niezbędna jest współpraca z mediami, wykorzystanie różnych form reklamy oraz jak się okazuje, bardzo istotny jest udział pracowników firmy. Jeśli charakteryzuje go np. entuzjazm, rzetelność i terminowość, komunikat dla otoczenia jest jednoznczny - profesjonalizm. Należy pamiętać, że wszystko co wychodzi z firmy jest komunikatem dla otoczenia i ma ogrommny wpływ na świadomość konsumenta. Dzieje sie tak z uwagi na fakt, że wizerunek to zespół cech i wyobrażeń przypisywanych marce, produktowi czy osobie, powstałych na podstawie świadomych lub nieświadomych działań producenta.
Kreowanie wizerunku to ciężka praca, która może zaowocować rozpoznawalnością nawet na całym świecie.
Wydaje mi się, że na wybór marki składa się przynależność do określonej grupy społecznej, ewentualnie jest to sygnał z jaką grupą konsument chce się utożsamiać. Marka to symbol statusu, przynależności społecznej a nawet prezentacja wyznawanej ideologii. Dlatego też, odpowiednio dobrana marka może posłużyć do wykreowania pożądanego wizerunku, określonego stylu jaki chcemy prezentować. Jedno jest pewne kreowanie wizerunku to ciężka praca, która może zaowocować rozpoznawalnością nawet na całym świecie!

filandro filandro

20.09.09, 12:28

Esperanto jest dorobkiem kultury polskiej
Uważam, że jednym z markowych produktów kultury polskiej jest esperanto. Nie jest to moje odkrycie, powtarzam to za znanym polskim językoznawcą Zenonem Klemensiewiczem, który jako 21-letni student uczestniczył w 8-ym Światowym Kongresie Esperantystów w Krakowie. Działo się to w roku 1912 kiedy Polski nie było na mapie świata, ale była polska kultura. Lwowska Opera zaprezentowała na tym kongresie "Halkę" Stanisława Moniuszki w wersji esperanckiej, a Ada Sari śpiewała po esperancku pieśni Mieczysława Karłowicza. Zapamiętał to dobrze Zenon Klemensiewicz i pięćdziesiąt lat później, już jako profesor UJ, w swej broszurze p.t. “Czy warto się zajmować esperantem?", napisał: "Esperanto jest dorobkiem kultury polskiej".

Internet z pewnością ułatwia twórcom, samorządom i organizacjom pozarządowym prezentację swojego dorobku i dziedzictwa kulturowego. Pamiętajmy jednak, że internet staje się coraz bardziej popularny w świecie i wszyscy będą się starali go wykorzystać dla promocji swej własnej kultury. Czy przebijemy się w tej dżungli? Kraków tak, a inne ośrodki? Warto więc wykorzystać także esperanto i ponownie włączyć Redakcję Esperancką Polskiego Radia w ramy Programu Polskiego Radia dla Zagranicy, skąd w 2006 roku usunęli ją panowie Jerzy Targalski i Krzysztof Czabański.

Tym, którzy nie wiedzą jak brzmi esperanto, radzę posłuchać piosenek Mariusza Domaszewicza. Jego witryna z piosenkami na portalu Ipernity http://www.ipernity.com/home/79333 ma już tysiące sympatyków w 80 krajach świata, głównie w krajach romańskojęzycznych, co jest zrozumiałe, gdyż te narody nie uznają dominacji anglojęzycznej kultury.

Edward Wojtakowski
(zasłużony działacz kultury leg. nr 3771-78-11)

hkomar hkomar

22.09.09, 18:22

Marka uznana w świecie, przemilczana (z małymi wyjątkami) w Polsce
Rację ma pan Edward Wojtakowski, podając jako przykład uznanej polskiej marki ESPERANTO. Trudno byłoby znaleźć podobnie popularne: twórcę i jego dzieło, rozsławione na całym globie ziemskim a nawet sięgające we wszechświat!

Oto kilka przykładów popularności tej „polskiej marki”:
W świecie znajduje się ponad 1400 pomników Zamenhofa lub Esperanto, najwięcej w Brazylii, Francji i Polsce - po ok. 200 obiektów. Poniżej podaję najciekawsze przykłady:

- największy był statek dalekomorski M/S ZAMENHOF (Gdynia 1959r.),
- największy obecnie jest Szpital Kliniczny im. Zamenhofa w Białymstoku,
- najdalsze na Ziemi – przylądek Esperanto na Spitzbergenie,
- najdalsze w Kosmosie – prawdopodobnie bliska granicy Układu Słonecznego sonda kosmiczna
Vojager, z apelem w języku esperanto do pozaziemskich cywilizacji,
w pobliżu Jowisza znajdują się dwie asteroidy: Zamenhof i Esperanto,
- najnowsze: od maja 2008 pociąg dalekobieżny Belsko Biała – Białystok,
od grudnia 2008 Szkoła Podstawowa im. L.L. Zamenhofa w Białymstoku,
od czerwca 2009 Modrzew Ludwik ( Zamenhof) w Arboretum w Kudypach /Mazury
od sierpnia 2009 Dąb Esperanto na Kamiennej Górze /Gdynia
od sierpnia 2009 wzbogacenie Parku Świata w Malborku o 5 pozycji: głazy z
grawerowanymi napisami plus drzewo charakterystyczne dla regionu
świata i państwa, który inauguruje nowy obiekt – czynią to wybitne
postacie aktualnego ruchu esperanckiego:
Anglię – odsłaniał John Wells z Uniwersytetu Londyn,
USA - prof. Zygmunt Kruszewski z Uniwersytetu Teksas
Indie - prof. Probal Dashgupta z Instytutu Statystycznego Baratu,
Jana Pawła II (popierającego Esperanto) – ks.dr Forycki,
oraz monument 100-lecia Esperanta w Malborku – prezydent miasta
a ponadto włączono już od 2009r. na stałe Zielonego Koguta esperanckiego do stada
kogutów Jarmarku Dominikańskiego w Gdańsku!
Tym żartobliwym akcentem mogłabym zakończyć udowadnianie, że Esperanto i Zamenhof są autentycznymi promotorami Polski za granicą. Bo najstarsza ulica Zamenhofa powstała w Sabadell w Hiszpanii, najstarszy pomnik – w Czechach itp., i td.
Marką swego miasta uczyniły Zamenhofa władze miejskie obecnej kadencji w Białymstoku, gdzie twórca Esperanta się urodził i gdzie w tym roku odbył się Jubileuszowy Światowy Kongres Esperanta – ok.2000 osób z 65 krajów: wszystkie rasy, religie, kultury, języki…
I ANI JEDNEGO TŁUMACZA podczas tygodniowego wspaniałego programu!
Czy nie wystarczy ten jeden przykład udanej promocji swego miasta, regionu a także Polski podczas tylko jednej imprezy o takim zasięgu? Sprawa jest bezdyskusyjna, lecz dopóki decydenci nie zechcą uznać ogromnej szansy, jaką daje nam polski produkt markowy ESPERANTO – ta szansa pozostaje nie wykorzystana.

Halina Komar – prezes Zarządu Głównego Polskiego Związku Esperantystów
(obecnie realizująca europejski Program Partnerski GRUNDTVIGA w oparciu o współpracę organizacji esperanckich z Niemiec, Słowacji i Polski – dzięki Esperantu!)
W sumie: 7  
« Sierpień 2020 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
Bibliografia i ciekawe linki do dyskusji

Magdalena Sroka

Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego, organizującego prestiżowe krakowskie wydarzenia kulturalne i koordynującego unikalny na polską skalę program promocji kulturalnej miasta 6 zmysłów.
10.05.2010
Kwestia przestrzeni publicznej - czy istnieje czy nie istnieje? - wciąż jest jednym z bardzo popularnych tematów dyskusji o przestrzeni miejskiej.
więcej »
10.05.2010
Czy ulica Słoneczna różni się Cmentarnej? Ulica Komarowa od Wołoskiej? Czy przemianowanie Ronda Babka na Rondo Radosława ma znaczenie? Czy obchodzi nas, że w centrum Warszawy jest rondo Dmowskiego, skoro i tak zwyczajowo wszyscy spotykają się "pod Rotundą"? Czy znaki poziomie i pionowe, które codziennie mijają niosą ze sobą jakieś znaczenie?
więcej »
26.04.2010
ZASP zbiera podpisy pod apelem w sprawie wstrzymania prac nad poprawkami do uchwały „o zmianie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej i innych ustaw dotyczących zmian prawa kultury".
więcej »
26.04.2010
Wygląda na to, że sytuacja niezależnych grup artystycznych w naszym kraju jest dość opłakana. W niskich budżetach miast (w tym również Warszawy) przewidziano dla nich nadzwyczaj niskie dotacje.
więcej »
26.04.2010
Natura zwykle jest inspiracją dla sztuki i architektury, znacznie rzadziej projekty artystyczne uwzględniają rośliny i zwierzęta jako potencjalnych użytkowników. Zdarzają się jednak nieliczne, ale wyjątki.
więcej »
01.04.2010
The Association for Cultural Economics International organizuje w czerwcu w Kopenhadze 16. Międzynarodową Konferencję Ekonomika Kultury.
więcej »
Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo