Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Raport o wzornictwie



 
                                            
 

pobierz streszczenie w PDF

 

pobierz pełną wersję w PDF

 
AUTORZY
Beata Bochińska
Iwona Palczewska
SPIS TREŚCI
1. Tezy wyjściowe
1.1. Wzornictwo jako element kultury materialnej
1.2. Społeczne funkcje wzornictwa
1.3. Rola Instytutu Wzornictwa Przemysłowego
2. Diagnoza stanu polskiego wzornictwa
2.1. Definicja wzornictwa według ICSID
2.2. Wzornictwo jako sektor branż kreatywnych
2.3.1. System szkolnictwa wyższego
2.3.2. Wysoki poziom kształcenia artystycznego i warsztatu projektowania
2.3.3. Niedostatki kształcenia probiznesowego i praktyk zawodowych
2.3.4. Kształcenie w rzemiośle
2.4.1. Klasyfikacja działalności projektantów wzornictwa
2.4.2. Grupa zawodowa projektantów wzornictwa
2.4.3. Stowarzyszenia projektantów
2.5.1. Instytut Wzornictwa Przemysłowego
2.5.2. Ośrodek Wzornictwa Nowoczesnego Muzeum Narodowego w Warszawie
2.5.3. Regionalne projekty upowszechniania wzornictwa
2.5.4. Promocja wzornictwa na festiwalach i targach
2.5.5. Promocja Polski poprzez wzornictwo
2.5.6. Upowszechnianie wzornictwa w mediach
2.6.1. Okres międzywojenny
2.6.2. Demokratyczne wzornictwo powojenne
2.6.3. Wzornictwo w gospodarce rynkowej i społeczeństwie demokratycznym
2.7.1. Sytuacja prawna i pomoc państwa
2.7.2. Skala problemu i praktyka ochrony własności intelektualne
2.8. Analiza słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń w obszarze wzornictwa (analiza SWOT)
3. Tendencje i kierunki rozwoju wzornictwa w Unii Europejskiej oraz w Polsce. Rekomendacje.
3.1. Wzornictwo jako przemysł kultury o szerokim zasięgu oddziaływania i dużym współuczestnictwie
3.2. Rosnące zainteresowanie społeczne wzornictwem rozumianym jako element jakości życia (life style), zagrożenie tabloidyzacją
3.3. Globalizacja, mobilność międzynarodowa, zagraniczna promocja Polski, współpraca w ramach Unii Europejskiej
3.4. Rosnący udział samorządów, firm i organizacji pozarządowych w upowszechnianiu wzornictwa
3.5. Rekomendacje
3.5.1. Strategia rozwoju wzornictwa jako przemysłu kultury
3.5.2. Kształcenie w zakresie wzornictwa
3.5.3. Środowisko projektantów wzornictwa
3.5.4. Upowszechnianie wzornictwa
3.5.5. Wykorzystanie tradycji polskiego wzornictwa
3.5.6. Ochrona praw autorskich
4. Materiały źródłowe
4. Materiały źródłowe
5. Załączniki
Załącznik 1: Doświadczenia i kompetencje Instytutu Wzornictwa Przemysłowego
Załącznik 2: Przykłady dobrych praktyk
Załącznik 3: Podsumowanie wyników badań na temat aplikacji wzornictwa
Załącznik 4: Podsumowanie raportów ONZ i Komisji Europejskiej
« Wrzesień 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo