Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]
05.06.2009
Paweł Szlachta zaprasza do dyskusji
Po co komu targi sztuki? Stowarzyszenia branżowe a interesy twórców? Klastry kreatywne - znak czasów, moda czy szansa? Dlaczego artyści obrażają się na przemysły kultury? Dzielnice i kwartały kreatywne z prawdziwego zdarzenia? Czy Polacy potrafią współpracować? Czym różnią się przemysły kultury od przemysłów kreatywnych? Szanse i konsekwencje kreatywnej gospodarki.

Koncepcja klastrów zyskuje obecnie coraz większą popularność w Europie i w Polsce, jako atrakcyjne i efektywne narzędzie podnoszenia konkurencyjności oraz stymulowania innowacyjności gospodarek lokalnych i regionalnych. Uznawane są za ”lokomotywy” rozwoju gospodarczego, aktywizujące eksport i przyciągające zagraniczne inwestycje.

Pojęcie klastra w odniesieniu do struktury organizacyjnej i sposobu współpracy, przedstawił na początku lat 90-tych ubiegłego wieku Michael Porter, w książce zatytułowanej ”The Competitive Advantage of Nations”. Nawiązał w ten sposób do tradycji włoskich dystryktów przemysłowych, a zdefiniował je jako: „geograficzne skupisko wzajemnie powiązanych firm, wyspecjalizowanych dostawców, jednostek świadczących usługi, firm działających w pokrewnych sektorach i związanych z nimi instytucji (np. uniwersytetów, stowarzyszeń branżowych, jednostek normalizacyjnych).

W jakich przemysłach kreatywnych w Polsce mamy szanse stworzyć silne klastry?

Zapraszamy do dyskusji z Pawłem Szlachtą - prezesem Zarządu Fundacji ”Klaster Przemysłów Kultury i Czasu Wolnego INRET”.
« Grudzień 2019 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Miejskie powidoki


Rozmawiać o designie - dlaczego nie?


05.06.2009
Paweł Szlachta zaprasza do dyskusji
Po co komu targi sztuki? Stowarzyszenia branżowe a interesy twórców? Klastry kreatywne - znak czasów, moda czy szansa? Dlaczego artyści obrażają się na przemysły kultury? Dzielnice i kwartały kreatywne z prawdziwego zdarzenia? Czy Polacy potrafią współpracować? Czym różnią się przemysły kultury od przemysłów kreatywnych? Szanse i konsekwencje kreatywnej gospodarki.

Koncepcja klastrów zyskuje obecnie coraz większą popularność w Europie i w Polsce, jako atrakcyjne i efektywne narzędzie podnoszenia konkurencyjności oraz stymulowania innowacyjności gospodarek lokalnych i regionalnych. Uznawane są za ”lokomotywy” rozwoju gospodarczego, aktywizujące eksport i przyciągające zagraniczne inwestycje.

Pojęcie klastra w odniesieniu do struktury organizacyjnej i sposobu współpracy, przedstawił na początku lat 90-tych ubiegłego wieku Michael Porter, w książce zatytułowanej ”The Competitive Advantage of Nations”. Nawiązał w ten sposób do tradycji włoskich dystryktów przemysłowych, a zdefiniował je jako: „geograficzne skupisko wzajemnie powiązanych firm, wyspecjalizowanych dostawców, jednostek świadczących usługi, firm działających w pokrewnych sektorach i związanych z nimi instytucji (np. uniwersytetów, stowarzyszeń branżowych, jednostek normalizacyjnych).

W jakich przemysłach kreatywnych w Polsce mamy szanse stworzyć silne klastry?

Zapraszamy do dyskusji z Pawłem Szlachtą - prezesem Zarządu Fundacji ”Klaster Przemysłów Kultury i Czasu Wolnego INRET”.
Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo