Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]
Zmiany jakie nastąpiły w ostatnich dwóch dekadach w życiu społecznym i gospodarce, napędzane rozwojem technologii, przyczyniły się do powstania nowych form komunikacji, prowadzenia biznesu i współpracy. Tworzące się społeczeństwa informacyjne zaprzyjaźniły się  z technologią, w postaci komputerów, Internetu i telefonów komórkowych, na niespotykaną dotąd skalę. Dzięki szybkiej wymianie informacji oraz idei, wyrosła nowa klasa społeczna – klasa kreatywna, ludzi dobrze wykształconych, pomysłowych, mobilnych i ambitnych. Poprzez wymianę wiedzy, kompetencji, doświadczenia i dostęp do kapitału, zaczęły powstawać skupiska, zazwyczaj  w dużych aglomeracjach, które nazwać można tyglami kreatywności czy dzielnicami artystycznymi.

To przemysły jak filmowy, muzyczny, wydawniczy, medialny, design, teatr czy taniec, przyciągają  do tych miejsc młodych twórców, chcących przekuć pasję w zawód. Dzięki zacieśnianiu powiązań kooperacyjnych przy tworzeniu przedsięwzięć artystycznych i projektów, miejsca takie formalizują swoje struktury współpracy, tworząc klastry kreatywne. Dają one artystom i menedżerom wiedzę oraz narzędzia, by swoją ”statutową” działalność mogli wykonywać szybciej, sprawniej, taniej i profesjonalnie.

Ten wątek przybliży ideę klastrów kreatywnych, zarysuje szeroki kontekst ich funkcjonowania, zagrożenia i szanse oraz przedstawi przykłady dobrych praktyk ze świata.

Spróbuje odpowiedzieć na pytanie czy klastry kreatywne będą powstawały w Polsce.


« Czerwiec 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Rozmawiać o designie - dlaczego nie?


02.09.2009
Czy zdarza się Państwu jako odbiorcom wydarzeń kulturalnych czy konferencji, by w jednym terminie odbywało się kilka interesujących wydarzeń?
więcej »
01.09.2009
W tym wątku zaproszeni goście - specjaliści branż kreatywnych, menedżerowie i artyści - wypowiadać się będą na tematy dotyczące współpracy sieciowej, klastrów, zarządzania projektami czy przemysłów kreatywnych.
więcej »
Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo