3.1.1. Ministerstwo Spraw Zagranicznych
3.1.1.3 Finansowanie
W tabeli 2 poniżej (por. wykres 1) przedstawione są wydatki na promocję Departamentu Promocji MSZ. Tabela uwzględnia również dodatkowe środki jakie zostały pozyskane z rezerwy celowej.
W tabeli zostały również wyodrębnione osobno środki przeznaczane na działalność promocyjną realizowaną przez Instytuty Polskie.
Tabela 2. Wydatki na promocję departamentu promocji MSZ

Źródło: Departament Polityki Kulturalno-Naukowej, MSZ.
Wykres 1. Wydatki na promocję Departamentu Promocji MSZ
Wykres 1. Wydatki na promocję Departamentu Promocji MSZ

Źródło: Departament Polityki Kulturalno-Naukowej, MSZ.
Budżet MSZ na działalność promocyjną wzrósł w 2008 roku o ok. 50%, czyli w sposób znaczny, był natomiast tylko o 15% większy niż w 2001 roku (Sprawozdanie 2001). Pokazuje to także skalę regresu, jaki nastąpił w latach 2002-2005.
Tabele 3 i 4 przedstawiają podział ogólnej kwoty środków dewizowych na działalność kulturalno-naukową placówek w układzie regionalnym w 2000 i 2003 roku oraz w latach 2006-2008. Są to wypadkowe priorytetów polskiej polityki zagranicznej. Dane te są również wykorzystane w części IV raportu (mapa promocji).
Tabela 3. Podział ogólnej kwoty środków dewizowych (w procentach) w układzie regionalnym (2000, 2003).

* w tym ze środków z rezerwy celowej
Źródło: Departament Polityki Kulturalno-Naukowej, Sprawozdanie z działalności w 2000 roku, MSZ: Warszawa, luty 2001
i analogicznie 2003.
Tabela 4. Podział ogólnej kwoty środków dewizowych (w procentach) w układzie regionalnym (2006-2008).
Źródło: Departament Polityki Kulturalno-Naukowej, Sprawozdanie z działalności w 2000 roku, MSZ: Warszawa, luty 2001
i analogicznie 2003.
Tabela 4. Podział ogólnej kwoty środków dewizowych (w procentach) w układzie regionalnym (2006-2008).
