3.5. Rekomendacje
3.5.4. Upowszechnianie wzornictwa
- Wspieranie wydarzeń sprzyjających prezentacji wartości dodanej wzornictwa
Jednym z istotnych kryteriów wspierania ze środków publicznych wydarzeń upowszechniających wzornictwo powinna być ocena propagowanych wartości, które powinny dokumentować tradycję oraz promować wartość dodaną wzornictwa, jaką jest rozwiązywanie problemów ekonomicznych i społecznych oraz zapewnienie zrównoważonego rozwoju.
- Promocja Polski z wykorzystaniem wzornictwa
Tradycja polskiego wzornictwa i współczesne osiągnięcia polskich projektantów i przemysłu stanowią, wzorem krajów skandynawskich, interesujący materiał do promocji Polski. Wyjątkowym rozwiązaniem jest kształcenie projektantów wzornictwa w Akademiach Sztuk Pięknych, co z jednej strony utrudnia komercjalizację ich wykształcenia, z drugiej jednak kształtuje szczególną wrażliwość artystyczną i społeczną.
- Wykorzystanie programów UNESCO, ICSID do rozwoju i promocji miast
Wykorzystanie istniejących programów UNESCO („Design City”), ICSID („Capital of Design”) do rozwoju przemysłów kreatywnych, w tym wzornictwa jako czynnika budowania atrakcyjności aglomeracji miejskich dla ich mieszkańców. Przykładem takiego programu jest wczesniej wspomniany „Berlin Zukunft” zorientowany na rozwój wzornictwa produktów, projektowania mody, grafiki użytkowej oraz architektury.
poprzedni rozdział
E-kongres
(
zaloguj się
|
zarejestruj
)