Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Potocka Anna Dorota

– Konserwatorka dzieł sztuki. Wykładowca akademicki.
– Absolwentka Wydziału Malarstwa oraz Wydziału Konserwacji i Restauracji Dzieł Sztuki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Nauczyciel akademicki warszawskiej ASP (od 1992). Stopień doktora sztuki z zakresu konserwacji jedwabiu (2003). Członek Rady Głównej Szkolnictwa Wyższego IX kadencji (2006–2009), członek Komisji Uprawnień Akademickich, członek Komisji Edukacji. Krajowa koordynatorka standardów kształcenia i kierunków unikatowych w dziedzinie sztuki.
– Inicjatorka i przewodnicząca Ogólnopolskiej Kurii Doktorów Uczelni (od 2007).
– Uczestniczka wielu projektów badawczych i grantów dotyczących konserwacji zabytkowych obiektów z jedwabiu. Współwłaścicielka patentu dotyczącego sposobu wytwarzania papieru z włókien jedwabnych (PL 191886). Autorka dwóch książek oraz kilkudziesięciu artykułów i opracowań dokumentacyjnych dotyczących problematyki konserwacji malarstwa sztalugowego i ściennego, m.in. Dublowanie jedwabnych obiektów zabytkowych na podłoża syntetyczne z użyciem klejów akrylowych (2002) i Jan Bogumił Plersch. Polichromie w Grodzisku Mazowieckim (2004).
– Autorka i współautorka prac konserwatorskich z zakresu malarstwa sztalugowego, m.in obrazów Michaela Willmanna, Józefa Brandta, Adriana Głębockiego, Władysława Ślewińskiego, a także autorów współczesnych: Tadeusza Dominika, Jerzego Stajudy, Andrzeja Fogtta, Stefana Gierowskiego, oraz malarstwa ściennego, m.in.: polichromii J.B. Plerscha w dworze Mokronowskich w Jordanowicach.
– Uprawia malarstwo i rysunek. Prace prezentowała na kilkunastu wystawach indywidualnych w kraju i za granicą, m.in. w Hörby w Szwecji (1987), Uppsala w Szwecji (1991), Paryżu (1991), Bolonii we Włoszech (2007) oraz w Warszawie (1989, 1990, 1991, 1998, 2000, 2003, 2007), Białymstoku (2002), Rzeszowie (2007), a także na wielu wystawach zbiorowych. Kuratorka wystaw prezentujących twórczość artystyczną na nowatorskich podłożach Bienias – rękopisy na papierze z jedwabiu (Kraków, Manggha 2008,Warszawa, PKOL 2008, Inowrocław 2009).
– Laureatka: wyróżnienia Generalnego Konserwatora Zabytków i Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków za najlepszą pracę naukową dotyczącą ochrony zabytków i muzealnictwa (2003), Nagrody JM Rektora ASP w Warszawie za działalność dydaktyczną (2006), Nagrody „Pegaza” ASP w Warszawie za osiągnięcia artystyczne, dydaktyczne i pracę na rzecz uczelni (2007), Nagrody Indywidualnej Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za działalność na rzecz szkolnictwa artystycznego (2006), Nagrody Specjalnej Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za zasługi dla kultury polskiej (2007).

Dzień drugi 24.09 : Sympozjum 26: Edukacja artystyczna. Tworzymy artystów czy uczymy rzemiosła?
Funkcja : Uczestnik/Uczestniczka
« Lipiec 2019 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo