Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Aktywność kulturalna (Barbara Fatyga na podstawie tekstu Tomasza Szlendaka)

6.1. Charakterystyka społecznego uczestnictwa w kulturze

Dane z końca 2006 r. wskazują, że muzea i wystawy czasowe odwiedziło w Polsce ponad osiemnaście milionów widzów, galerie sztuki – ponad trzy miliony, teatry – ponad dziewięć i pół miliona, a kina – ponad trzydzieści dwa miliony trzysta tysięcy (Rocznik statystyczny 2007). Skąd bierze się przekonanie organizatorów kultury o niskiej aktywności odbiorców? Pierwsza odpowiedź: ten sam odbiorca ma do wyboru coraz bogatszą ofertę, a coraz mniej czasu; druga – dotyczy odbiorców „przymuszanych” do aktywności; trzecia – bierności i niskich kompetencji odbiorców; czwarta – odpływu audytoriów w stronę biernych i łatwych form uczestnictwa w kulturze; piąta – oferty niezaspokajającej potrzeb.


poprzedni rozdział
« Wrzesień 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo