Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Misja i cele digitalizacji dziedzictwa narodowego oraz zadania w sferze gromadzenia, przechowywania i udostępniania zasobów cyfrowych w Polsce w latach 2009-2020

4.3.3. Zapewnienie dostępu do zasobu cyfrowego
4.3.3.3. Badanie użytkowników polskich zasobów cyfrowych


Nie przeprowadzono dotąd w Polsce zakrojonego na szeroką skalę badania potrzeb użytkowników zasobów cyfrowych. Natomiast monitoring odwiedzin bibliotek cyfrowych skłania do konstatacji, że przeciętna dzienna ilość wejść na ich strony przekracza 50 000, co jest liczbą znaczącą. Polscy internauci również bardzo aktywnie odwiedzają portal Biblioteki Europejskiej oraz Europeany.

Dlatego też szczególnie istotne jest, by dostosować interfejsy portali udostępniających polskie zasoby cyfrowe oraz sposoby wyszukiwania i prezentacji obiektów cyfrowych do oczekiwań internautów, z uwzględnieniem elementów Web 2.0, które pozwolą użytkownikom nie tylko na znalezienie poszukiwanej informacji, lecz również na łatwy powrót do niej, interakcję z wyszukanym obiektem oraz innymi użytkownikami, jak również na komentowanie i tym samym współudział w tworzeniu informacji o polskim dziedzictwie narodowym.

Z tego względu w najbliższym czasie wskazane jest przeprowadzenie badań użytkowników Internetu, które pozwolą zdefiniować oczekiwania internautów w stosunku do zasobów cyfrowych i ich prezentacji przez polskie instytucje kultury.
.....................................................................................................
poprzednia strona
« Październik 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo