Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Tendencje i kierunki rozwoju wzornictwa w Unii Europejskiej oraz w Polsce. Rekomendacje.

3.5. Rekomendacje

3.5.4. Upowszechnianie wzornictwa


- Wspieranie wydarzeń sprzyjających prezentacji wartości dodanej wzornictwa


Jednym z istotnych kryteriów wspierania ze środków publicznych wydarzeń upowszechniających wzornictwo powinna być ocena propagowanych wartości, które powinny dokumentować tradycję oraz promować wartość dodaną wzornictwa, jaką jest rozwiązywanie problemów ekonomicznych i społecznych oraz zapewnienie zrównoważonego rozwoju.

- Promocja Polski z wykorzystaniem wzornictwa

Tradycja polskiego wzornictwa i współczesne osiągnięcia polskich projektantów i przemysłu stanowią, wzorem krajów skandynawskich, interesujący materiał do promocji Polski. Wyjątkowym rozwiązaniem jest kształcenie projektantów wzornictwa w Akademiach Sztuk Pięknych, co z jednej strony utrudnia komercjalizację ich wykształcenia, z drugiej jednak kształtuje szczególną wrażliwość artystyczną i społeczną.

- Wykorzystanie programów UNESCO, ICSID do rozwoju i promocji miast


Wykorzystanie istniejących programów UNESCO („Design City”), ICSID („Capital of Design”) do rozwoju przemysłów kreatywnych, w tym wzornictwa jako czynnika budowania atrakcyjności aglomeracji miejskich dla ich mieszkańców. Przykładem takiego programu jest wczesniej wspomniany „Berlin Zukunft” zorientowany na rozwój wzornictwa produktów, projektowania mody, grafiki użytkowej oraz architektury.

poprzedni rozdział

« Marzec 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo