Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Tendencje i kierunki rozwoju wzornictwa w Unii Europejskiej oraz w Polsce. Rekomendacje.

3.5. Rekomendacje

3.5.1. Strategia rozwoju wzornictwa jako przemysłu kultury


- Badanie przemysłów kultury w Polsce

Niezbędne jest wyczerpujące badanie aktualnego stanu przemysłów kultury w Polsce, z wykorzystaniem wzorców innych krajów europejskich. Jako punkt odniesienia interesujący jest wzorzec niemiecki, bliski geograficznie i kulturowo.

- Akceptacja wzornictwa jako dziedziny kultury narodowej

Wzornictwo powinno zostać jednoznacznie zaakceptowane – zarówno w obszarze strategii rządowej, jak i praktyce codziennej – jako dziedzina kultury narodowej o potencjale oddziaływania i poziomie współuczestnictwa równym takim dziedzinom jak film, książka, czy media, ze wszystkimi tego konsekwencjami, także w postaci dostępu do finansowania działań dokumentujących tradycję i upowszechnianie.

- Wzornictwo jako jeden z priorytetów programów operacyjnych MKiDN

Praktyczna realizacja postulatu akceptacji roli wzornictwa powinna zaowocować wprowadzeniem dobrze sformatowanego priorytetu w ramach programów operacyjnych MKiDN, w sposób, który stymulowałby rozwój tego przemysłu kultury.

- Współpraca międzynarodowa w regionie Morza Bałtyckiego

Pożądane jest osiągnięcie pozycji lidera współpracy międzynarodowej w obszarze wzornictwa w ramach unijnej strategii programu rozwoju regionu Morza Bałtyckiego – jako element polskiej propozycji wspieranej przez UKIE. Sprzyja temu bliskość źródeł polskiego wzornictwa, o demokratycznych tradycjach społecznego zaangażowania, do korzeni wzornictwa skandynawskiego.

- Finansowanie programów i projektów „misyjnych” w miejsce finansowania instytucji

Duża aktywność w obszarze upowszechniania wzornictwa podmiotów takich jak samorządy, firmy, organizacje pozarządowe – innych niż tradycyjne instytucje kultury – sugeruje zrewidowanie modelu wsparcia finansowego wydarzeń i przedsięwzięć, tak by zapewnić środki dla realizacji przedsięwzięć „misyjnych”.

poprzedni rozdział
« Czerwiec 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo