Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Struktura organizacyjna a promocja Polski przez kulturę

3.2. Inne podmioty promocji (wybrane przykłady)

3.2.4 Pierwsza próba podsumowania


Na podstawie ankiety przeprowadzonej przez IAM (na potrzeby raportu „Promocja kultury polskiej za granicą - rola i możliwości państwa, stan obecny i perspektywy”) zadano 14 instytucjom kultury trzy pytania szczegółowe12dotyczące 1) pozycji promocji kultury za granicą w programie i budżecie instytucji, 2) obecności wymiany międzynarodowej i 3) oferty specjalnej dla odwiedzających Polskę w działalności danej instytucji.

Odpowiedzi udzieliło 11 instytucji. Podsumowanie zamieszczono w poniższej tabeli 5.

Tabela 5. Wybrane instytucje kultury i ich działalność promocji kultury za granicą

*Promocja to również oferta dla odwiedzających Polskę. Wszystkie wymienione instytucje dbają o zapewnienie należytej informacji w języku angielskim. Niektóre instytucje (dysponujące większym budżetem) publikują dodatkowe materiały.

Doświadczenie wszystkich badanych instytucji pokazuje, że od kilku lat zwiększyło się znaczenie współpracy międzynarodowej, a co za tym idzie obowiązek prowadzenia jej w sposób systematyczny i planowy. Jednocześnie wskazywano na brak spójnej koordynacji i rozproszenie środków. Kwestią zasadniczą jest znalezienie skutecznych rozwiązań finansowania współpracy z zagranicą, pozwalających planować z kilkuletnim wyprzedzeniem (Budżety wybranych Instytucji, Aneks: Tabela 5 i 6). Jest to szczególnie ważne w przygotowywaniu projektów dobrych pod względem merytorycznym, tym samym bardziej atrakcyjnych dla publiczności. Dlatego warunkiem koniecznym do prowadzenia zagranicznej polityki kulturalnej jest opracowanie aktualnej strategii narodowej.


poprzedni rozdział ...............................................................
12 1. Czy zarządzana przez Pana/Panią instytucja ma w swoim działaniu programowym wyodrębniony cel, jakim jest promocja kultury za granicą, interesuje nas zwłaszcza, czy instytucja ma wyodrębniony budżet na ten cel. Jeśli tak, prosimy
o opisanie formuły tego działania oraz wskazanie przykładowych imprez (nazwa, kraj, czas realizacji, typ odbiorców oferty). Interesuje nas ostatnie 10 lat, zwłaszcza okres po wstąpieniu Polski do Unii Europejskiej.
2. Jeśli promocja kultury za granicą nie jest realizowana w ramach wyodrębnioonej strategii programowej instytucji, to czy prowadzi ona doraźną (lub stałą, cykliczną) wymianę międzynarodową? Jeśli tak, prosimy o wskazanie najważniejszych przedsięwzięć tego typu w ciągu ostatnich 10 lat (zwłaszcza od momentu wstąpienia Polski do UE). Czy w działalności
tej nastłpiły w ciągu tych lat jakieś widoczne zmiany (na lepsze, na gorsze), jeśli tak, proszę wskazać istotne uwarunkowania tych zmian. Prosimy o podanie nazwy przedsięwzięcia, kraju realizacji, zakładanego odbiorcę tej oferty, szacunkowe koszty.
3. Czy instytucja może zakwalifikować jakąś część swojej oferty programowej do kategorii „zagrniaczna promocja kultury” prowadzonej na terenie Polski? Czy zatem powstaje oferta specjalnie dla ludzi odwiedzających Polskę? Jeśli tak, jaka to jest oferta, kto z niej korzysta, jakie są szacunkowe koszty tego typu działań.

« Kwiecień 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo