Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Struktura organizacyjna a promocja Polski przez kulturę

3.2. Inne podmioty promocji (wybrane przykłady)

3.2.1 Międzynarodowe Centrum Kultury w Krakowie


Międzynarodowe Centrum Kultury (www.mck.krakow.pl) zainaugurowało działalność 29 maja 1991 roku podczas konferencji KBWE w Krakowie. Zgodnie z celami określonymi w Statucie, Centrum nakierowane jest przede wszystkim na przybliżanie osiągnięć polskiej nauki, kultury, zwłaszcza w obszarze dziedzictwa kulturowego, umacniania kulturalnej obecności Polski na arenie międzynarodowej oraz współpracę międzyregionalną. Centrum prowadzi przede wszystkim działalność wystawienniczą i edukacyjną. Międzynarodowej wymianie kulturalnej służą również objazdy studyjne. MCK jest członkiem kilku międzynarodowych networków, m.in. utrzymuje regularne kontakty z European Network of Cultural Administration Training Centres (ENCATC), International Association of Research Institutes in the History of Art (RIHA), czy Network of the European Cities of Culture and Cultural Months (ECCM) i innymi. Warto wspomnieć przy okazji tego ostatniego networku, że jednym z pierwszych istotnych osiągnięć MCK było zorganizowanie Europejskiego Miesiąca Kultury w Krakowie (1992) roku (po raz pierwszy przez państwo spoza Unii Europejskiej). Analizy takich przedsięwzięć (dostępne tylko dla członków networku) pokazują jak tego typu przedsięwzięcia wpływają na życie społeczne i infrastrukturę miast. MCK organizuje również liczne międzynarodowe konferencje i seminaria.

Od 2004 MCK (jako przedstawiciel Polski desygnowany przez MSZ i MKiDN) koordynuje polską sieć instytucji, które współpracują, bądź chcą taką współpracę rozpocząć, z innymi podmiotami życia kulturalnego w krajach basenu Morza Śródziemnomorskiego. Zadaniem MCK jest mobilizacja i pomoc polskim organizacjom przy nawiązywaniu współpracy z regionem Bliskiego Wschodu i północnej Afryki. Ponadto MCK przygotowuje ofertę wystawienniczą skierowaną do odbiorców zagranicznych, programy edukacyjne dla uczestników z Austrii, Białorusi, Czech, Litwy, Gruzji, Niemiec, Słowacji, Rumunii, Ukrainy, USA czy RPA. Prowadzi także działalność wydawniczą w kilku wersjach językowych.


poprzedni rozdział

« Marzec 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo