Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Struktura organizacyjna a promocja Polski przez kulturę

3.1. Główne instytucje rządowe

3.1.1. Ministerstwo Spraw Zagranicznych

3.1.1.3 Finansowanie


W tabeli 2 poniżej (por. wykres 1) przedstawione są wydatki na promocję Departamentu Promocji MSZ. Tabela uwzględnia również dodatkowe środki jakie zostały pozyskane z rezerwy celowej.

W tabeli zostały również wyodrębnione osobno środki przeznaczane na działalność promocyjną realizowaną przez Instytuty Polskie.

Tabela 2. Wydatki na promocję departamentu promocji MSZ
 
 
Źródło: Departament Polityki Kulturalno-Naukowej, MSZ.

Wykres 1. Wydatki na promocję Departamentu Promocji MSZ

 
 Źródło: Departament Polityki Kulturalno-Naukowej, MSZ.

Budżet MSZ na działalność promocyjną wzrósł w 2008 roku o ok. 50%, czyli w sposób znaczny, był natomiast tylko o 15% większy niż w 2001 roku (Sprawozdanie 2001). Pokazuje to także skalę regresu, jaki nastąpił w latach 2002-2005.

Tabele 3 i 4 przedstawiają podział ogólnej kwoty środków dewizowych na działalność kulturalno-naukową placówek w układzie regionalnym w 2000 i 2003 roku oraz w latach 2006-2008. Są to wypadkowe priorytetów polskiej polityki zagranicznej. Dane te są również wykorzystane w części IV raportu (mapa promocji).

Tabela 3. Podział ogólnej kwoty środków dewizowych (w procentach) w układzie regionalnym (2000, 2003).
 
* w tym ze środków z rezerwy celowej

Źródło: Departament Polityki Kulturalno-Naukowej, Sprawozdanie z działalności w 2000 roku, MSZ: Warszawa, luty 2001
i analogicznie 2003.


Tabela 4. Podział ogólnej kwoty środków dewizowych (w procentach) w układzie regionalnym (2006-2008).
Źródło: Departament Dyplomacji Publicznej i Kulturalnej.


poprzedni rozdział
« Kwiecień 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo