Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[ Zamknij ]

Diagnoza stanu polskiego wzornictwa

2.5 Upowszechnianie wzornictwa

2.5.4. Promocja wzornictwa na festiwalach i targach


Miasta dostrzegając kulturotwórczą i proinnowacyjną rolę wzornictwa są zainteresowane jego promocją w celu powiększenia własnej atrakcyjności inwestycyjnej. Gdynia, we współpracy z IWP, organizuje Gdynia Design Days (od 2008 r.), Łódź – Międzynarodowy Festiwal Designu – Łódź Design (od 2007 r. – jest to wydarzenie zorientowane głównie na środowisko studentów i projektantów wzornictwa). Wydarzenie Gdynia Design Days zostało uznane za projekt flagowy upowszechniania wzornictwa w ramach Planu działań Strategii Rozwoju Regionu Morza Bałtyckiego, przyjętej przez Komisję Europejską w czerwcu 2009 r11. Istnieje ryzyko, że jeżeli rozwój wzornictwa – lub szerzej, sektora branż kreatywnych – nie zostanie wprowadzony do strategii rozwoju miasta lub regionu, to inne działania (poza Gdynia Design Days) pozostaną wyłącznie imprezami promocyjnymi o lokalnym lub środowiskowym zasięgu.

Tradycyjnie miejscem ekspozycji wzornictwa są targi branżowe. Polscy projektanci i ich projekty za pośrednictwem wystawianej na targach oferty przedsiębiorstw uczestniczą w zasadzie we wszystkich istotnych wydarzeniach na świecie: Premiere Vision w Paryżu, Orgatec w Kolonii, IFA w Berlinie, Clinical Lab Expo, Ambiente i Heimtextil we Frankfurcie i wielu innych. Także w Polsce organizatorzy Międzynarodowych Targów Poznańskich oraz Centrum Targowego EXPO XXI w Warszawie, dostrzegając walor wzornictwa, organizują przy okazji imprez handlowych wystawy, np. w 2007 r. w ramach odbywających się Targów Światło została pokazana wystawa wyników konkursu dla młodych projektantów zorganizowanego we współpracy z firmą Osram i SPFP.

poprzedni rozdział

.....................................................................
11 Commission of the European Communities, European Union Strategy for the Baltic Sea Region, Action Plan, Bruksela, 10 czerwca 2009, str. 36.
« Grudzień 2017 »
PnWtŚrCzPtSbNd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kultura w internecie


Miejskie powidoki


Partner technologiczny
Orange
Partnerzy
Województwo Małopolskie Urząd Miasta Krakowa
Współorganizatorzy
Uniwersytet Krakowskie
Organizator
NCK
Pod patronatem
Ministerstwo
Partnerzy medialni
Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo Logo